Investering of stijlvol accessoire

Nils Szabó op 15 november 2018 om 16:35

Er zijn veel namen die de afgelopen decennia een merk hebben weten op te bouwen waarbij velen van ons al bij het horen van de naam beginnen te watertanden. Rolex, Audemars Piguet en Breitling zijn een paar voorbeelden van merken die een hoop werk in een klein stukje mechaniek hebben weten te stoppen, dit met als resultaat dat er horloges zijn die het langer uithouden dan een gemiddeld mensenleven.

Een passie is er in alle soorten en maten, van boten tot auto’s en van make-up tot horloges. Laatstgenoemde is tijdloos maar staat de afgelopen jaren wel lichtelijk onder druk door de komst van de smartwatch. De markt zou de markt niet zijn als het zijn eigen ding niet zou doen, en dat doet het op horloge gebied zeker.

Ambacht in een mooi jasje, oja en je kan ook nog eens zien of je op tijd op je afspraak zult komen. De tijd is natuurlijk altijd al iets geweest wat bij velen tot verbeelding deed spreken. Die verbeelding werd omgezet tot iets tastbaars wat destijds van dusdanige kwaliteit was dat het bezitten van zoiets wegens de prijs voor velen niet was weggelegd. Tijd is geld, en wordt alleen meer waard zodra je er minder van hebt. Het leuke van horloges is dat hoe meer tijd er over zo’n klokje is gegaan, des te meer het waard wordt…

Voor iets kleins als een horloge zit er veel variëteit in het design ervan. Ook het nut van het horloge speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling en het ontwerp. Horloges worden gemaakt voor gebruik op de verste hoogtes tot in de diepste dalen. De makers hebben ze hier op aangepast en zo zijn er veel horloges met uiteenlopende eigenschappen. De een is gemaakt voor piloten, de ander voor duikers en weer een ander heeft een tikkende secondewijzer zodat de dokters makkelijker de secondes kunnen tellen wanneer dit van levensbelang is. Zoals je je kan voorstellen zijn er veel horloges gemaakt en omdat ze van dusdanige kwaliteit zijn betekent het dat er nog velen in roulatie zijn. De een nog specialer dan de ander, en wat dacht u van het verhaal dat het horloge met zich meedraagt. Al het bovengenoemde maakt het het waard om een horloge te kopen, maar waar moet je beginnen?

Waar vraag is is aanbod, dat geldt voor alles. En waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten zijn er mensen die dit uitwisselingsproces begeleiden, zeker op de plekken waar overdrachten van zeer waardevolle producten plaatsvinden. Neem nou een makelaar voor je huis of een autodealer. Falco is op dezelfde plek, maar in een andere markt. Hij is namelijk horloge-makelaar. Hij helpt jou met je zoektocht naar een horloge dat bij je past.

Hij maakt gebruik van zijn wetenschap en kennis en weet waar hij moet zoeken. Of het nu als investering of stijlvolle accessoire is bedoeld maakt het niet uit, Wel geeft hij aan dat het verhaal achter het klokje hem het meeste aanspreekt. In de Passie-podcast doet Falco zijn verhaal over hoe hij hierop is gekomen en de passie spat er echt van af! In de dienstenpagina vind je zijn dienst terug, aarzel niet om hem een berichtje te sturen want hij kan je zekers te weten verder helpen.

Extra uren verdienen

Voor elke vriend die zich aanmeldt, krijg jij een extra gratis uur! Deel je unieke link nu op social media.

EmailFacebookLinkedInTwitterWhatsapp